ميانگذر درياچه اروميه در آستانه افتتاح

هزينه احداث پل شهيد كلانتري 5 ساله قابل برگشت است
طرح پل ميانگذر درياچه اروميه با تمام کش وقوس‌هاي خود به پايان راه نزديک‌تر مي‌شود، اين در حاليست كه اين طرح در سال 58 به خاطر وجود مشترکات فراوان در بين مردم دو استان آذربايجان‌شرقي و غربي و همچنين به دليل بهبود مسافرت و ترانزيت کالا بين اين دو استان طراحي شد، ولي به دليل بسياري از مشکلات موجود از جمله وضعيت شوري منحصر به فرد درياچه اروميه و عدم تجربه عملي در کشور، پيشرفت آن به کندي انجام و در مراحلي متوقف شد.

اين در حالي بود که مسوولان مختلف با سفر به استان آذربايجان‌غربي قول‌هاي فراواني براي اجراي اين طرح به مردم مي‌دادند، ولي به‌‌رغم اين قول‌ها مشکلات اجرايي اين طرح به قوت خود باقي بود و مسوولان مختلف هيچگاه نتوانستند به قول‌هاي خود جامه عمل بپوشانند.
رحيم قرباني، استاندار آذربايجان‌غربي درگفت وگو با ايسنا، با اشاره به اتمام قريب‌الوقوع مراحل اجرايي باند اول پل ميانگذر درياچه اروميه اظهار کرد: دولت نهم با نگاه ويژه و اساسي به اين طرح و پي بردن به اهميت آن، توانست تمام توان خود را براي اتمام آن بگذارد و امروز شاهد به ثمر نشستن يکي از خواسته‌هاي مردم استان آذربايجان‌غربي از مديريت استان هستيم.
وي ادامه داد: نگاه دولت نهم به اين طرح، نگاهي فراملي و براي افزايش صادرات و ترانزيت کالا و خدمات است وبه همين دليل به‌‌رغم تثبيت دو بانده بودن اين طرح در دولت‌هاي قبل، آن را چهاربانده تصويب و اجرا کرد تا نشان دهد اهميت آن براي مسوولان بسيار زياد است.
افتتاح كامل تا پايان دولت نهم
قرباني در ادامه با اشاره به کيفيت عالي اين طرح گفت: مي‌توان با قوت تمام نشان داد که اين طرح از کيفيت منحصر به فردي برخوردار است و اطمينان آن براي متخصصان و مسوولان معلوم شده است.
وي تلاش متخصصان داخلي ساخت پل در اين طرح را ستود و اظهار کرد: مي‌توان به جرأت گفت که اين طرح به دست متخصصان ايراني ساخته شده و فقط دو مشاور خارجي براي نظارت براجراي آن طرح در کنار متخصصان ايراني حضور داشتند.
استاندار آذربايجان‌غربي در ادامه اظهار اميدواري کرد که کل طرح ميانگذر درياچه اروميه تا پايان دولت نهم به اتمام برسد.
وي همچنين طرح بزرگراه تبريز – اروميه معروف به بزرگراه شهيد کلانتري را طرحي بسيار بزرگ‌تر و طولاني‌تر از پل ميانگذر درياچه اروميه دانست و افزود: اين طرح مشخصات فني و اجرايي مخصوص به خود را دارد و بايد در سال‌هاي آتي شاهد اتمام آن باشيم و نمي‌توان در يکي دو سال آينده اتمامي براي اين طرح بزرگ متصور بود.
همچنين سيد سلمان ذاکر، نماينده مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي، با اشاره به اهميت بسيار زياد اتمام طرح پل ميانگذر درياچه اروميه، افتتاح باند اول اين طرح را نقطه عطفي در اجراي طرح‌هاي عمراني در استان دانست و افزود: با افتتاح اين طرح، آذربايجان‌غربي از بن‌بست‌هاي جاده‌اي خارج شده و مردم، نمايندگان و مسوولان دو استان آذربايجان‌شرقي و غربي به يکي از خواسته‌هاي ديرين خود خواهند رسيد.
وي اهتمام دولت نهم به اجراي اين طرح را ستود و اظهار کرد: توجه ويژه دولت به زيرساخت‌هاي استان‌هاي محروم مي‌تواند باعث رشد و توسعه همه جانبه اين استان‌ها شده و رونق آنها را در پي داشته باشد.
نادر قاضي‌پور يکي ديگر از نمايندگان مردم اروميه در مجلس شوراي اسلامي نيز با بيان اينکه اتمام اين طرح نشان از مديريت مناسب مديران ملي و استاني در اجراي طرح‌هاي عمراني است، گفت: افتتاح اين طرح مي‌تواند باعث رشد و شکوفايي استان در تمام جهات شود. وي ادامه داد: بايد از مديريت استان در اخذ اعتبارات کافي براي اين طرح قدرداني کرد.
وي اظهار اميدواري کرد كه با اتمام باند اول ميانگذر درياچه اروميه شاهد اتمام کل طرح در آينده‌اي نزديک باشيم.
با توجه به افتتاح باند اول اين طرح و اهتمام ويژه دولت نهم و مديريت استان به اتمام کل طرح ميانگذر درياچه اروميه در هشت ماه آينده مي‌توان اميدواري و بالندگي مردم استان‌هاي آذربايجان غربي و شرقي به خصوص مردم اروميه را به خوبي مشاهده کرد، اما لازم به ذکر است که طرح‌هايي نظير طرح ميانگذر درياچه اروميه و همچنين بزرگراه شهيد کلانتري نيازمند توجه ويژه و اساسي دولت و مجلس براي تصويب اعتبارات لازم وکافي وهمچنين استفاده از پيمانکاران و نيروهاي متخصص براي پيشبرد هرچه بهتر اين پروژه‌‌هاست.
اروميه تا تبريز 120 كيلومتر كم مي‌شود
مجموع طول پل شهيد كلانتري هزار و 638 متر است. اين پل داراي دو بازوي رابط 185متري است و منهاي اين بازوها، طول آن به هزار و 276متر مي‌رسد. اين پل داراي دو باند چهار خطه بوده وعرض آن به 5/9متر مي‌رسد. همچنين يك باند پنج متري نيز براي عبور احتمالي راه آهن از آن طراحي شده است.
پل ميان‌گذر درياچه اروميه، از سمت غرب به اروميه و از سمت شرق به استان آذربايجان شرقي، منتهي مي‌شود و با افتتاح آن 120 كيلومتر از مسير استان آذربايجان غربي را مي‌كاهد. افتتاح اين پل مي‌تواند تاثير به‌سزايي در كاهش طول اين دو شهر، داشته باشد. در‌ حال‌حاضر روزانه حدود 3000 دستگاه خودرو با شناورها از دو شهر اروميه و تبريز از طريق پل در تردد هستند.


2 پاسخ

  1. سلام . ببخشید من یه دختر 15 ساله رشته ریاضی هستم. میشه یکم در مورد این رشته برای یک خانم در دانشگاه و بازار کار ان توضیح بدید. بعد در دانشگاه شما چند خانم هستند که در این رشته تحصیل میکنند. ممنون میشم اگه جواب بدید. جوابش رو اگه خواستید ایمیل کنید وگرنه داخل سایت خودتون همین جا بگذارید . متشکر.

  2. ببخشید این یادم رفت که بگم میشه از این رشته نقشه کشی ساختمان خوند؟

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: